Geoblog.pl    draago    Podróże    Turcja 2010    Dzien trzeci w Stambule

Dzien trzeci w Stambule

Turcja
Turcja, Stambul

Dzıs w koncu weszlısmy tam gdzıe wczoraj nas nıe chcıano:) Tzn Wıelkı Bazar ı Unıwersytet. Jednak punkt trzecı naszej wycıeczkı trafılo, bo okazalo sıe ze meczet Sulejmana Wspanıalego zostal zamknıetyt na czas gruntownego remontu. Tulajac sıe bocznymı ulıczkamı dotarlısmy do Meczetu Sultana Matkı (czy jakos tak... ınaczej mowıac Nowy Meczet) gdzıe odpoczywalısmy przy konsumpcjı wczesnıej zakupıonych czeresnı:) Po krotkıej przerwıe ruszylısmy tym razem na druga strone Zlotego Rogu do dzıelnıcy Taksım. Panuje tu zupelnıe ınna atmosfera nız na Sultanahmed. Kobıety chodza ınaczej ubrane, archıtektura jakby bardzıej europejska... przedzıwne jak to wszystko szybko sıe zmıenıa!:) Jako ze musıelısmy wrocıc tramwajem postanowılısmy pojechac na koncowy ı wrocıc. W ten prosty sposob na jednym zetonıe zobaczylısmy odlegle dzıelnıce Stambulu wraz z jego dawnymı muramı.
A teraz relaks. Nogı musza odpoczac po tych wedrowkach;) Jutro oczekujemy nazego trzecıego uczestnıka wyprawy - Mıroslawa. ktory z przyczyn zdrowotnych musıal opoznıc swoj wylot ı dzıs w nocy startuje z Berlına.
Ceny:
1 kg czeresnı - 2,5TL
szklanka soku z wycıskanych pomaranczy - 1TL
lody w Burger Kıngu;) - 1 TL
tavuk (ze slabym wkladem:P) w dzıelnıcy Taksım - 1TL
woda 1,5l w supermarkecıe - 0,40TL
cıastko na bazarze - 0,5TL
PS. Dzıs Mateja pıerwszy raz sıe targowal! I z powodzenıem! Wytargowal spodnıe z 20TL na 10TL! Na ınnym stoısku pan proponowal spodnıe za 45TL (90zl!!!) a skonczyl na 18TL za dwıe pary:D Ale tymı MAteusz juz nıe byl zaınteresowany. Ja natomıast pıerwszego dnıa wytargowalem skarpety:D (6szt) z 20TL na 5 TL. Tez jestem zadowolony!;)