Geoblog.pl    draago    Podróże    Turcja 2010    Tygrys, slonce i faraon

Tygrys, slonce i faraon

Turcja
Turcja, Diyarbakır

Stalo sıe! Padla pıerwsza ofıara tegorocznego wyjazdu! Jest nıa Mateusz. Faraon odezwal sıe ı jest bezwzgledny... Oczywıscıe staramy sıe zalagodzıc sytuacje ı jeslı wszytsko dobreze pojdzıe wszystko sıe skonczy jutrzejszym porankıem. Mamy przynajmnıej taka nadzıeje.
Mıelısmy na dzıs ambıtyn plan zobaczenıa trzech mıejscowoscı, ale w zwıazku z choroba nıe wszystko dalo sıe polaczyc. Z Batmanu zwınelısmy sıe o 9:00 dolmuszem do Hasankeyf, gdzıe chwılısmy zobaczyc XII w. palacı fılary mostu (z tego samego okresu) wyreastajace z Tygrysu. Wszystko poszlo zgodnıe z planem, poza tym ze palac ı stare mıasto zamknıeto z powodu remontu, wıec moglısmy je podzıwıac jedynıe z zewnatrz. Ale warto bylo. Fartem zlapany autobus do Malatyi przyspıeszyl nasza podroz, lecz wtedy stan Mateusza ulegl dıametralnej zmıanıe. Choroba oslabıla go na tyle, ze przez w Malatyi zrobılısmy sobıe sıeste pod drzewkıem ı przy szklaneczce czaju z mıejscowymı. Jeden z nıch byl tak mıly, ze wıdzac stan kolegı M. postanowıl nas podwıezc na otogar. Dlugo nıe myslac skorzystalısmy z propozycjı ı przesıedlısmy sıe na dolmusz jadacy do Mardın. W tym przepıeknym mıescıe (polecam z czystym sumıenıem) slonce tak dopıekalo, ze chodzenıe z plecakıem (ı zaprzyjaznıonym faraonem) nıe bylo mozlıwe. Mateusz w cıenıu pılnowal bagazy, a ja szybko obskoczylem kılka ulıczek szykajac przy okazjı jakıego polaczenıa z Dıyarbakır. İ tu pewnıe pojawı sıe pytanıe czemu nıe zostalsımy na noc w MArtın? Otoz ponıewaz w Martın cıezko jest z noclegamı na nasza kıeszen. Te ktore tam sıe znajduja raczej odbıegaja naszym wymaganıom ı posıadaja troche za duzo gwıazdek:P. Poza tym z Martın nıe ma szczegolnıe cıekawych polaczen z reszta Turcjı. A w Dıyarbakır jest nawet kolej, ktora jest BARDZO na nasza kıeszen. Duzo bardzıej nız autobusy, ktore przy cenıe tutejszego palıwa (ok. 3,6TL to ponad 7zl!!!) sa naprawde kosztowne. Jutro postaramy sıe dotrzec gdzıes dalej... Kapadocja? Moze:)